www.kozanitv.gr
A4e4257c23626297fd7547ad262016ca
ΕΙΔΗΣΕΙΣΚΟΖΑΝΗΚΟΙΝΩΝΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δημιουργικότητα και Εξέταση: Η Προσέγγιση των Μαθητών στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Φροντιστήριο ΑΙΧΜΗ Κοζάνης

Κοινοποίηση

Θέματα Εξετάσεων στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Δημιουργικότητα

Το θέμα που εξετάστηκε σήμερα στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία εστίασε στη δημιουργικότητα, ένα ζήτημα που έχει κεντρική θέση στη σύγχρονη εκπαίδευση και κοινωνία. Σύμφωνα με αναφορές, τα φετινά θέματα παρουσίασαν μια μέτρια δύσκολη διάσταση, προσφέροντας ευκαιρίες για τους μαθητές που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα να επιδείξουν τις γνώσεις τους χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Ειδικότερα, το θέμα Α1 που αφορούσε στη σύνταξη περίληψης, ζητούσε πληροφορίες που αναφέρονταν στις δύο τελευταίες παραγράφους ενός κειμένου. Εκεί, οι θέσεις της Μπαρμπάρας Παϊπέτησκαρκα αναλύονται, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα οπτική στα ζητήματα που εξετάζονται. Στο επόμενο θέμα Β, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κλειστού τύπου για την κατανόηση του κειμένου: το Β1 ήταν άσκηση Σωστού – Λάθους, ενώ τα Β2 και Β3 απαιτούσαν γνώσεις που σχετίζονται με τη θεωρία του μαθήματος, όπως γλωσσικές επιλογές και εκφραστικά μέσα.

Ακόμη, το λογοτεχνικό κείμενο προερχόταν από τη συλλογή «Ία ένα φλιτζάνι» του Γ. Ιωάννου. Στο κείμενο αυτό, ο αφηγητής μοιράζεται τους προβληματισμούς του σχετικά με την έλλειψη δημιουργικότητας που παρατηρεί στους ανθρώπους. Οι εξετάσεις καλούσαν τους υποψηφίους να υποστηρίξουν τη θέση του ήρωα, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένους κειμενικούς δείκτες, καθώς και να εκφράσουν την προσωπική τους άποψη επί του θέματος.

Η Σημασία της Δημιουργικότητας στο Σύγχρονο Σχολείο

Τέλος, το θέμα Δ εστίασε στην αξία της δημιουργικότητας στα σχολεία, με στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να σκεφτούν και να αναζητήσουν τις αιτίες για τις οποίες το σύγχρονο σχολείο οφείλει να καλλιεργεί αυτή την ικανότητα. Το πρώτο σκέλος του θέματος ανέφερε τους εγκάρδιους λόγους για τη σημασία της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση, ενισχύοντας έτσι τις δεξιότητες των μαθητών. Το δεύτερο σκέλος έδινε τη δυνατότητα στους υποψηφίους να αναπτύξουν τους τρόπους που επιλέγουν να εκφράσουν προσωπικά τη δημιουργικότητά τους στη ζωή τους. Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές καλούνται όχι μόνο να αναλογιστούν την προσωπική τους δημιουργικότητα, αλλά και να αναγνωρίσουν τη συμβολή της στο ευρύτερο κοινωνικό και επαγγελματικό τους περιβάλλον.

Η φιλολογική ομάδα του φροντιστηρίου «ΑΙΧΜΗ» αναγνωρίζει την αξία της δημιουργικότητας και την ενσωματώνει στο πρόγραμμα σπουδών της, καθώς πιστεύει ότι η ενίσχυση αυτής της ικανότητας μπορεί να ενδυναμώσει τους μαθητές σε κάθε τομέα της ζωής τους.

Μεγάλη σημασία δίδεται από την ομάδα αυτή στην ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που προάγει την κριτική σκέψη και την προσωπική έκφραση, προσφέροντας στους μαθητές τα απαραίτητα εφόδια για το μέλλον τους.

Φιλολογική ομάδα φροντιστηρίου «ΑΙΧΜΗ»
Λιάλος Δημήτριος,
Καψάλη Δώρα,
Μαγγιρίδου Αναστασία,
Πιτένη Βασιλική

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Μαθητές Κοζάνης Προωθούν Βιώσιμες Μετακινήσεις: Καινοτόμες Ιδέες και Πρωτοβουλίες για το Μέλλον

user 3

Η Λαϊκή Συσπείρωση Εορδαίας: Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατά της καύσης απορριμμάτων και οι προκλήσεις της παραπληροφόρησης

user 3

Διπλωματική Συνάντηση Ζελένσκι – Πούτιν στην Τουρκία: Προσδοκίες για Εκεχειρία από Δευτέρα

user 3