www.kozanitv.gr
5caf9628d57c358e534839bfc333f76a
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΚΟΖΑΝΗΚΟΙΝΩΝΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΟΖΑΝΗΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κοζάνη: Μνήμη και Τιμή για τους Πεσόντες Αεροπόρους, Σμηναγό Κυριάκο Καρακίτσιο και Υποσμηναγό Δημήτρη Κωστόπουλο

Κοινοποίηση

Η Θυσία Δύο Γενναίων Πιλότων στο Δίρφυ

Σήμερα, στις 27 Ιουνίου 2002, τέθηκαν σε εφαρμογή τραγικές συνθήκες που οδήγησαν στην απώλεια δύο πολύτιμων ζωών στον ελληνικό στρατό. Ο Σμηναγός Κυριάκος Καρακίτσιος και ο Υποσμηναγός (Ι) Δημήτριος Κωστόπουλος έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος F-4E της 337 Μοίρας Παντός Καιρού της 110 Πτέρυγας Μάχης κατέπεσε στο Όρος Δίρφυς κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής αποστολής COMAO.

Το μοιραίο αεροσκάφος συμμετείχε σε εκπαιδευτική άσκηση COMAO, ξεκινώντας από τη 337 Μοίρα στη Λάρισα και κατευθυνόμενο προς την Τανάγρα, όπου προγραμματιζόταν να διεξάγει εικονική επιθετική ενέργεια κατά της 114 Πτέρυγας Μάχης. Το πλήρωμα ήταν Νο2 σε σχηματισμό και ακολουθούσε τον αρχηγό του. Όταν οι πιλότοι πλησίασαν την Εύβοια και επικείμενα να περάσουν πάνω από το όρος Δίρφυς, στις 8:40 π.μ., αποφασίστηκε η πτήση τους να διεξαχθεί σε χαμηλό ύψος.

Κατά την πτήση, ο αρχηγός έδωσε εντολή στους χειριστές να ακολουθήσουν πίσω του. Παρότι ο σμηναγός και ο υποσμηναγός υπάκουσαν και μπήκαν στα σύννεφα, όταν ο αρχηγός βγήκε από αυτά, συνειδητοποίησε ότι το Νο2 δεν ήταν πλέον στην πορεία του. Αυτή η κατάσταση οδήγησε σε έναν αγώνα δρόμου για την ανεύρεση του σμηναγού και του υποσμηναγού.

Άμεσα, άνδρες της EMAK και στρατιωτικές και πυροσβεστικές μονάδες από την περιοχή έσπευσαν στο σημείο, συμπεριλαμβανομένου ενός ελικοπτέρου Super Puma. Ωστόσο, οι καιρικές συνθήκες, με πυκνές νεφώσεις, καθιστούσαν δύσκολη την αεροπορική έρευνα. Οι ώρες περνούσαν, αλλά η ελπίδα σταδιακά εξαντλούνταν.

Στις 4:30 μ.μ., ένα αμερικανικό C-130, που είχε απογειωθεί από την Ελευσίνα και διέθετε ειδικό μηχάνημα ανίχνευσης μετάλλων, εντόπισε στοιχεία μετάλλου πάνω από την Δίρφυ. Με βάση τις συντεταγμένες που καθόρισαν, οι άνδρες της EMAK ανακάλυψαν τα συντρίμμια γύρω στις 6 μ.μ., σε ύψος 1.700 μ. και κοντά στην κορυφή του βουνού, υποδεικνύοντας ότι οι πιλότοι δεν είχαν απομακρυνθεί πολύ από την επικίνδυνη περιοχή.

Ανάλυση και Γεγονότα

Η διερεύνηση για τα αίτια του ατυχήματος έδειξε ότι οι χειριστές δεν είχαν προλάβει να ενημερώσουν για κάποιο πρόβλημα, γεγονός που οδηγεί στον αποκλεισμό της μηχανικής βλάβης. Ένα πιθανό σενάριο είναι ότι το ραντάρ του F-4 αντί να ανιχνεύσει το προπορευόμενο αεροσκάφος, ανίχνευσε την κορυφή του βουνού και ακολούθησε αυτήν την πορεία, χωρίς οι πιλότοι να το έχουν αντιληφθεί λόγω της πυκνής νέφωσης.

Ο ήχος της πτώσης του Φάντομ ακούστηκε σε όλες τις Βόρειες Σποράδες νωρίς το πρωί, αφήνοντας πίσω του μια αίσθηση εθνικού πένθους.

Το Χαμένο Μέλλον των Πιλότων

Στο δυστύχημα, οι δύο αναγνωρίσιμοι αεροπόροι ήταν ο σμηναγός Κυριάκος Καρακίτσιος, ηλικίας 31 ετών από την Κοζάνη, και ο υποσμηναγός Δημήτρης Κωστόπουλος, 29 ετών από τη Λάρισα.

Ο σμηναγός Καρακίτσιος γεννήθηκε το 1971 και εισήλθε στη Σχολή Ικάρων τον Σεπτέμβριο του 1989, αποφοίτησε το 1993 με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού. Είχε παντρευτεί έναν χρόνο πριν την τραγική ημέρα και διέμενε με τη σύζυγό του στη Λάρισα. Οι οικείοι του δήλωσαν ότι εκείνη την ημέρα είχε ρεπό και κλήθηκε στην υπηρεσία για να αντικαταστήσει έναν συνάδελφό του.

Ο Δημήτρης Κωστόπουλος, από την άλλη, ετοιμαζόταν να αρραβωνιαστεί. Είχε 600 ώρες πτήσεων και η ενασχόληση με τα αεροσκάφη ήταν το πάθος του. Ήταν υποδειγματικός αξιωματικός και οι φίλοι του θυμούνται τον ενθουσιασμό του για τη δουλειά του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Κοζάνη: Νεκρός 86χρονος – Κάηκε όταν έβαλε φωτιά σε χόρτα

Oμάδα Σύνταξης Γ

2ο Παιδικό Ποδοσφαιρικό Φεστιβάλ στη Μνήμη του Παύλου Μυροφορίδη την Κυριακή 1 Ιουνίου 2025

user 3

Ευχές και Στηρίγματα από το Διοικητικό Συμβούλιο και τα Τοπικά Παραρτήματα του Σωματείου Εργαζομένων Δ.Ε.Σ.Μ.Η.Ε ΔΕΗ Η ΕΝΩΣΗ

user 3