www.kozanitv.gr
88d264a18322220bc52723f5945cbb08
ΕΙΔΗΣΕΙΣΚΟΖΑΝΗΚΟΙΝΩΝΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΟΖΑΝΗΣΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σχολιασμός και Ανάλυση Αρχαίων Κειμένων από τη Φιλολογική Ομάδα «ΑΙΧΜΗ» στην Κοζάνη

Κοινοποίηση

Ανασκόπηση Θεμάτων Αρχαίων Ελληνικών

Θεματική Εξέταση Α

Το παρόν διδαγμένο κείμενο προέρχεται από το επιφανές έργο του Πλάτωνα, Πολιτεία (514a-515c). Αντικείμενο αξιολόγησης είναι η κατανόηση και ερμηνεία του, και δεν αναμένεται να παρουσιαστούν δυσκολίες για έναν καλά προετοιμασμένο μαθητή. Οι ερωτήσεις Α1.α και Α1.β, οι οποίες είναι κλειστού τύπου, δεν περιλαμβάνουν κανένα βαθμό δυσκολίας, καθιστώντας τη διαδικασία εξέτασης πιο άμεση.

Η εξέταση του θέματος Β1 απαιτεί την ανάπτυξη του εκφραστικού τρόπου με τον οποίο ο Πλάτωνας αναδεικνύει τον μύθο, με δυσκολία μέτριας κλίμακας, καθώς οι μαθητές θα χρειαστούν καλή γνώση των ερμηνευτικών σχολίων της συγκεκριμένης ενότητας. Το θέμα Β2, το οποίο περιλαμβάνει κείμενο από το διάσημο έργο 1984 του Τζορτζ Όργουελ, ζητά από τους μαθητές να εντοπίσουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ του περιεχομένου αυτού και του κειμένου του Πλάτωνα. Αυτή η άσκηση δεν είναι δύσκολη και οι μαθητές μπορούν εύκολα να αιτιολογήσουν τις θέσεις τους.

Τέλος, τα θέματα Β3 και Β4, που σχετίζονται με την ετυμολογία λέξεων και την εισαγωγή, αντίστοιχα, δεν παρουσίασαν καμία ασάφεια και οι μαθητές δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες στην κατανόηση και την εκτέλεση των ασκήσεων.

Θεματική Εξέταση Γ

Στο αδίδακτο κείμενο, οι μαθητές εξετάστηκαν με απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του Ξενοφώντα (Ξενοφώντος Απομνημονεύματα Β, 2.1.22-23). Το απόσπασμα παρουσίασε αρχικά μια ορισμένη δυσκολία, καθώς οι μαθητές έπρεπε να κατανοήσουν την έκφραση “Φησί Πρόδικος” ώστε να μπορέσουν να συντάξουν σωστά τα απαρέμφατα που ακολουθούσαν και να μεταφράσουν το κείμενο με ακρίβεια. Ωστόσο, η πραγματολογική ερώτηση Γ.2 ήταν διατυπωμένη με τρόπο σαφή και δεν προκαλούσε ιδιαίτερα προβλήματα στους συμμετέχοντες.

Οι ασκήσεις γραμματικής (Γ3.α, Γ3.β) παρουσίασαν διαβαθμισμένη δυσκολία. Η πρώτη άσκηση (Γ3.α) χαρακτηρίζεται ως σχετικά απλή, χωρίς σημαντικές προκλήσεις. Αντίθετα, η δεύτερη άσκηση (Γ3.β) απαιτούσε καλή εξάσκηση στη γραμματική και ιδιαίτερη προσοχή για την ορθή εκτέλεση. Στιγμιότυπα συντακτικού, όπως ο χαρακτηρισμός συγκεκριμένων λέξεων και η αναγνώριση προτάσεων, ήταν προσαρμοσμένα για μαθητές που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζουν ιδιαίτερα προβλήματα στη διατύπωση ή την κατανόηση.

Η φιλολογική ομάδα του φροντιστηρίου «ΑΙΧΜΗ» εκφράζει τη στήριξή της στους μαθητές και τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν να επιδιώκουν την αριστεία στη μελέτη Αρχαίων Ελληνικών. Αποτελούν μέλη της ομάδας οι: Λιάλιος Δημήτρης, Καψάλη Δώρα, Μαγγιρίδου Αναστασία, Πιτένη Βασιλική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Κοζάνη: Από ανακοπή καρδιάς κατέρρευσε ο ανήλικος την ώρα που έκανε πατίνι

diktio diktio

Τηνέκθεση ζωγραφικής και κοσμήματος του Εικαστικού Εργαστηρίου θαύμασε από κοντά ο Δήμαρχος Κοζάνης Γιάννης Κοκκαλιάρης (Βίντεο+Φωτογραφίες)

diktio diktio